میزان بودجه مورد نظر سفر، هزینه های معمول و خاص در سفر

در بخش های قبلی راجع به عوامل موثر در انتخاب مقصد صحبت کردیم، فارغ از موارد ذکر شده، امروزه موثرترین عامل انتخاب یک مقصد، بودجه و توان خرید مسافر است. درست است که کمیت رابطه مستقیم با قیمت تمام شده سفر دارد ولی الزاما گزینه بهتری برای افراد و یا خانواده هایی که بودجه مشخصی در سال برای سفر دارند نخواهد بود، قطعا و قویا توصیه می شود که کیفیت سفر و همچنین میزان علاقه به یک مقصد خاص حتی اگر در سال یک بار میسر باشد در اولویت باشد. با هر سلیقه و یا انتظاری از یک سفر الزاما نباید همیشه سفرهای ارزان قیمت و یا سفرهای لوکس گران قیمت را در دستور کار قرار داد. پیشنهاد ما به شما تجربه هر دو نوع سفر می باشد، می توان با گروهی از دوستان همراه با راهنمای مجرب طبیعت گردی سفری مقرون به صرفه را برنامه ریزی و تجربه کرد، همچنین می توان سفری را جهت استراحت با امکانات خاص در مقصدی گران قیمت را تجربه کرد. دریافته های ما از این دو نوع سفر قطعا متفاوت خواهد بود و احساسات و هیجانات متفاوتی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.
نوع دیگری از سفر وجود دارد که مقصدی را هر چند دور و بعضا گران قیمت انتخاب کرده کرده و برنامه ریزی کنیم، ما می توانیم با مشاوره مجربین آن مقصد برنامه سفری کامل با تجربه همه جاذبه ها ولی با مدیریت هزینه را سامان دهیم.

گزینه دیگری برای افرادی با توان مالی پایین وجود دارد که یک مقصد خاص را لزوما در بهترین زمان سفر به آن شهر یا کشور تجربه نکنند، این افراد می توانند آن روستا، شهر و یا کشور را تجربه کنند بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه های گزاف مقصد باشد.
دسته دیگری نیز از علاقمندان به سفر وجود دارد که اصرار دارند بازدید آن شهر یا کشور بخصوص در بهترین زمان و یا اصطلاحا فصل سفر به آن مقصد را داشته باشند، این دوستان می بایست خود را جهت پرداخت هزینه های زیاد آماده نمایند.